Vybrat spolehlivé zimní pneumatiky pro SUVéčko může být pro řidiče nadlidský úkol. Jen výjimečně najdete plášť, který obstojí ve všech nástrahách zimy na výbornou. Majitelé SUV s rozměrem 235/55 R17 proto potěší nejnovější test autoklubu ADAC. Výkon šampiona v hlavních disciplínách totiž komisaři označili za velmi vyvážený. Napovíme, že jde o francouzskou značku.
Členové komise německého autoklubu tentokrát vybrali pro test 13 modelů ze střední a prémiové třídy. Ty nakoupili jako vždy anonymně u běžných prodejců, aby neměli výrobci možnost test ovlivnit. S pneumatikami potom zamířili na testovací dráhy do Itálie, Německa a Finska, kde prověřili jejich jízdní vlastnosti za pomoci speciální techniky a zkušených řidičů. Například spotřebu paliva na dvoukilometrové rovince měří vysoce přesný systém, který inženýři sestrojili přímo pro tento účel. Úbytek i desetiny milimetru vzorku zase zaznamenají laserové měřáky. I proto řidiči při výběru pneumatik spoléhají čím dál častěji na nezávislé testy. Nenajdete totiž spolehlivější způsob, jak rychle a objektivně porovnat desítky značek.
Na časté úspěchy pneumatik Continental v nezávislých testech jsme si zvykli už natolik, že nás výsledek WinterContact TS 850 P zaskočil. Modely německé značky totiž komisaři pravidelně označují jako ty s nejlépe vyváženými jízdními vlastnostmi. Tady se ale pneu dařilo prakticky jen v disciplínách na vodě. Na suchu a sněhu nezvládla tempo konkurence, a tak si za slabší výkon odnesla předposlední místo. A jak dopadlo konečné pořadí?
S celkovou známkou 2,1 se vítězem testu stala francouzská pneumatika Michelin Pilot Alpin 5. Ta bodovala hlavně v jízdě na sněhu, kde neměla konkurenci. Pneu ale svým výkonem komisaře přesvědčila i na mokru, suchu a ledu. Michelin je tak jedinou značkou testu, která získala ve všech hlavních disciplínách kladné hodnocení. S vysokým kilometrovým nájezdem a nízkou spotřebou paliva tak dostanete úsporné obutí, které vás navíc bezpečně provede každou nástrahou zimy.
Ačkoliv nejsou pneumatiky ESA+Tecar u českých řidičů zatím moc známé, ve světě se už těší velké popularitě. Modely privátní švýcarské značky totiž testy označují jako pláště s výborným výkonem. To ostatně dokazují i v tomto testu. Pneu za sebou totiž nechala taková jména, jako jsou Goodyear, Nokian či Continental. Pneu ESA+Tecar SuperGrip PRO navíc získala nejlepší známku v jízdě na ledu a v kategorii opotřebení. Tyhle pláště zkrátka něco vydrží.
I když se pneumatice Goodyear UltraGrip Performance + tentokrát nedařilo tolik v disciplínách na suchu, stále se jedná o slušné obutí. Plášť vynikal skvělým brzděním a trakcí na sněhu, účinnou ochranou proti aquaplaningu a dlouhým kilometrovým nájezdem. Komisaři navíc kladně hodnotili i spotřebu paliva, která v testu patřila k těm lepším. S konečnou známkou 2,7 tak obutí stále můžeme doporučit.
Dezén | Vybrat e-shop | Hodnocení ADAC |
Sucho
(15 %) |
Mokro
(30 %) |
Sníh
(20 %) |
Led
(10 %) |
Hluk
(5 %) |
Spotřeba
(10 %) |
Opotřebení
(10 %) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Michelin Pilot Alpin 5 | 2,1 | 1,9 | 2,3 | 1,8 | 2,4 | 3,0 | 2,1 | 1,5 | ||
Esa+Tecar SuperGrip Pro |
|
2,7 | 2,7 | 2,6 | 2,2 | 2,3 | 3,5 | 2,3 | 0,8 | |
Goodyear UltraGrip Performance + | 2,7 | 2,7 | 2,2 | 2,3 | 2,4 | 2,9 | 1,8 | 1,5 | ||
4. | Dunlop Winter Sport 5 | 2,8 | 2,2 | 2,5 | 2,8 | 2,5 | 3,3 | 2,2 | 1,5 | |
5. | Vredestein Wintrac Pro | 2,8 | 2,2 | 2,3 | 2,8 | 2,4 | 3,2 | 2,1 | 2,0 | |
6. | Nokian WR SnowProof | 2,9 | 2,5 | 2,9 | 2,5 | 2,7 | 2,7 | 2,1 | 2,0 | |
7. | Bridgestone Blizzak LM005 | 3,0 | 3,0 | 1,5 | 2,2 | 2,4 | 3,0 | 1,8 | 2,0 | |
8. | Kleber Krisalp HP3 | 3,0 | 3,0 | 2,4 | 2,0 | 2,4 | 2,9 | 2,0 | 2,5 | |
9. | Pirelli Winter 210 SottoZero III | 3,0 | 3,0 | 2,3 | 2,6 | 2,7 | 3,4 | 2,3 | 2,5 | |
10. | Cooper Discoverer Winter | 3,1 | 3,1 | 3,1 | 2,2 | 2,4 | 3,0 | 1,9 | 2,5 | |
11. | Fulda Kristall Control HP 2 | 3,1 | 3,1 | 3,1 | 2,6 | 2,4 | 2,6 | 2,0 | 2,0 | |
12. | Continental WinterContact TS 850 P | 3,4 | 3,4 | 1,9 | 2,7 | 2,5 | 3,1 | 2,1 | 1,5 | |
13. | Semperit Speed-Grip 3 | 3,9 | 3,9 | 2,7 | 2,6 | 2,3 | 3,1 | 1,9 | 0,8 |