Test zimních pneu 225/50 R17 německého AutoMotorSportu boří zažité zvyklosti. Za japonskou značkou zaostává na sněhu severský Nokian, střední třída zase šlape na paty té prémiové. Je toho ale mnohem víc! Tipnete si, který model získá titul absolutního šampiona na mokru?
V letošním testu zimních pneu 225/50 R17 komisaři tentokrát hodnotili 10 značek v jízdě na mokru, suchu, sněhu, a nakonec jejich vliv na životní prostředí. Tyto disciplíny se navíc skládají z několika podkategorií, ve kterých najdete například brzdnou dráhu, příčnou a podélnou ochranu proti aquaplaningu či handling a trakci. Z každé hlavní disciplíny si pak testovaný model mohl odnést až 10 bodů. V posledních letech se také zvedá zájem řidičů o pneumatiky, které jsou šetrné vůči svému okolí. Komisaři se proto při hodnocení kategorie vliv na životní prostředí soustředili primárně na valivý odpor. Právě ten ovlivňuje životnost pláště a spotřebu paliva. Kvůli tomu ale některé ze spolehlivých značek ztratily důležité body. Pravidelné čtenáře testů tak konečné pořadí překvapí. Pojďme se podívat na výsledky.
Ačkoliv bychom od severské pneumatiky Nokian WR Snowproof čekali bezkonkurenční jízdu na sněhu, značka si odnesla průměrné hodnocení 6,3. Slabší v této disciplíně byly už jen pláště Giti Winter W1 a Maxxis Premitra Snow WP6. Na suchu ale plášť vynikl. Brzdí krátce, reakce jsou přesné a přilnavost maximální. Nokian navíc bodoval i s nízkým valivým odporem, kde jej komisaři ohodnotili plným počtem. Finský výrobce tím dává jasně najevo, že otázka ekologie hraje při vývoji jeho obutí velkou roli.
Nejúspěšnější a nejbezpečnější! Právě tak můžeme nazvat s čistým svědomím pneumatiku Bridgestone Blizzak LM005. Japonský model má totiž z letošních testů na svém kontě 4 zlaté medaile a 2 stříbrné. A to navíc ze široké škály rozměrů včetně těch běžných a sportovních. Na mokru dezén opět nenašel konkurenci. V této kategorii si odnesl 9,5 bodů. Pro srovnání druhý nejlepší model získal jen 8,3. Bridgestone ale jezdí špičkově i na sněhu, kde od komisařů posbíral hodnocení 9,2.
Řidiči mají zkrátka jasno. Bridgestone Blizzak LM005 je ideální přezutí pro zimu 2020.
Vítězem v jízdě na sněhu se stala americká pneu BFGoodrich G-Force Winter 2. Do plného počtu 10 bodů jí chybělo pouze 0,1. Maximální hodnocení si navíc odnesla i za podkategorii valivý odpor. To ocení řidiči, které hledají pláště s vysokým kilometrovým nájezdem a nízkou spotřebou paliva. Suchý a mokrý asfalt pneumatika zvládla víc než slušně. Konkurence ale byla letos silná a bodování přísné. Proto model v těchto disciplínách nezískal tak vysoké hodnocení jako některé úspěšnější značky. I tak se ale jedná o téměř bezchybné obutí, které můžeme s jistotou doporučit.
Výborný výsledek pneumatiky Vredestein Wintrac Pro nás nepřekvapil. Značku střední třídy totiž od jejího uvedení v roce 2018 potkáváme na stupních vítězů častěji než některé prémiové modely. Komisaři ji v testech pravidelně hodnotí známkou příkladné, velmi dobré či doporučeno. A není se čemu divit. Druhé nejlepší hodnocení v disciplínách na mokru a suchu, čtvrté v jízdě na sněhu. Takové výsledky jasně dokazují, že se i pláště střední třídy mohou vyrovnat těm prémiovým. Často je navíc pořídíte o několik stovek levněji.
Dezén | Vybrat e-shop | Hodnocení AutoMotorSport |
Sucho
(30 %) |
Mokro
(30 %) |
Sníh
(30 %) |
Životní prostředí
(10 %) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bridgestone Blizzak LM005 | 9,1 | 8,5 | 9,5 | 9,2 | 9,4 | ||
BFGoodrich G-Force Winter 2 | 8,1 | 7,3 | 7,0 | 9,9 | 8,4 | ||
Vredestein Wintrac Pro | 8,0 | 8,6 | 8,3 | 7,9 | 5,6 | ||
4. | Michelin Alpin 6 | 8,0 | 8,7 | 8,2 | 6,9 | 8,6 | |
5. | Goodyear UltraGrip Performance + | 7,9 | 7,8 | 7,6 | 8,4 | 7,6 | |
6. | Nokian WR SnowProof | 7,1 | 8,1 | 6,4 | 6,3 | 8,6 | |
7. | Toyo S944 Observe | 6,9 | 7,8 | 6,1 | 6,9 | 6,6 | |
8. | Giti Winter W1 | 6,9 | 7,7 | 7,1 | 6,2 | 6,0 | |
9. | Maxxis Premitra Snow WP6 | 6,8 | 7,1 | 7,2 | 6,2 | 6,5 | |
10. | Falken EuroWinter HS01 | 6,8 | 6,9 | 7,1 | 6,7 | 5,9 |