Test zimních pneumatik 225/50 R17 ADAC 2021

21.9.2021

Povinnost zimního obutí se blíží mílovými kroky, a tak ADAC zveřejnil v pořadí již druhý test pneumatik pro nadcházející sezónu. Inženýři této organizace tentokrát prověřili jízdní vlastnosti 18 modelů v rozměru 225/50 R17, který řidiči obouvají převážně na vozy střední třídy. Jen 3 pláště získaly známku doporučeno a 2 jsou zdraví nebezpečné. Prozradíme, že jde opět o čínské značky.


ADAC varuje: Čína se nevyplatí dvojnásob!


Doby, kdy řidiči hojně obouvali levné pláště z Číny, jsou zdá se úplně pryč. Vlivem pandemie koronaviru totiž za poslední rok a půl přišly o jedinou výhodu, kvůli které lidé často riskovali své bezpečí na silnici. Řeč je samozřejmě o ceně. Nedostatek surovin a drahá námořní doprava nutí výrobce nekvalitních pneu zdražovat natolik, že pak jen těžko mohou konkurovat evropským značkám v ekonomické třídě. A je to víc než dobře! Jak totiž ukazují nejnovější výsledky německé organizace ADAC, čínské pláště vás mohou stát i život. Andreas Müller a Martin Brand – inženýři pověřeni testováním pneu, naměřili u modelů Goodride Z-507 Zuper Snow a Linglong Green-Max Winter UHP až alarmující nedostatky z hlediska bezpečnosti. Například při 80 kilometrové rychlosti na mokrém asfaltu Linglong zastaví až po 43 metrech. Průměrná brzdná dráha je přitom jen 37 metrů. Pro lepší představu, když už nejlepší pneumatiky testu stojí na místě, s čínskými Linglong pojedete stále 40 kilometrovou rychlostí. Kvůli špatné ovladatelnosti na sněhu navíc inženýři projížděli testovací tratí s 25 vteřinovým zpožděním oproti průměrnému času. To jsou zkrátka výsledky, které jasně ukazují, že čínské pneu vás mohou přijít zatraceně draho.

Nejlepší pneumatikou na sněhu je s hodnocením 1,5 americká značka Dunlop Winter Sport 5. Díky absolutní přilnavosti pocítíte i v prudkých zatáčkách perfektní stabilitu, která se společně s mistrnou ovladatelností postará o maximální zážitek z jízdy. Dunlop ale předvádí své silné stránky i na suché a mokré vozovce. Odvod vody je okamžitý, brzdná dráha krátká. Přičtěte si k tomu velmi nízkou spotřebu paliva se známkou 1,7 a máte vítěze letošní zimy.

Vybrat e-shop


Druhé místo:

Michelin Alpin 6

Další pneumatikou, kterou inženýři organizace ADAC doporučují, je francouzská Michelin Alpin 6. Ta předvádí velmi vyváženou jízdu ve všech disciplínách, a ještě k tomu vyniká velmi vysokým kilometrovým nájezdem. Nejlépe se jí pak vede na suché a mokré silnici. Michelin inženýři doporučují i díky technologii speciálních drážek, které se při úbytku vzorku rozšiřují. Pláště tak jezdí stejně až do úplného opotřebení.

Vybrat e-shop

Nejvyváženější pneumatikou testu je americká Goodyear UltraGrip Performance +. Značka si totiž bere to nejlepší od Dunlopu a Michelinu, a tak nabízí nejen spolehlivé jízdní vlastnosti na sněhu, ale i na mokré a suché silnici. Z hlediska kilometrového nájezdu a spotřeby paliva pak patří k nejlepším dezénům testu.

Vybrat e-shop


Čtvrté místo:

Kleber Krisalp HP3

I když pneumatika Kleber Krisalp HP3 získala jen známku uspokojivé, nezbývá nám nic jiného, než obutí doporučit. A to za předpokladu, že hledáte spolehlivé pláště za nízkou pořizovací sumu. Kleber z koncernu Michelin totiž spadá do ekonomické třídy, takže se cenově hravě vyrovná levným čínským značkám... a přitom nabízí víc než hodně muziky. To ostatně dokazuje i disciplínách na sněhu, kde se s celkovou známkou 1,7 stala 3. nejlepší pneu testu. Pokud vás to nepřesvědčilo, mrkněte na konečné pořadí. Kleber totiž za sebou nechal i takové modely, jako jsou Bridgestone Blizzak LM005, Continental WinterContact TS 860 nebo Nokian WR SnowProof.

Vybrat e-shop


Tabulka s výsledky testu


(0,5 - 1,5 příkladné), (1,6 - 2,5 dobré), (2,6 - 3,5 uspokojivé), (3,6 - 4,5 dostatečné), (od 4,6 nedostatečné)

Dezén Vybrat e-shop Hodnocení
ADAC
Sucho
(15 %)
Mokro
(30 %)
Sníh
(20 %)
Led
(10 %)
Hluk
(5 %)
Spotřeba
(10 %)
Opotřebení
(10 %)
Dunlop Winter Sport 5
 



2,3 2,4 2,5 1,5 2,5 3,4 1,7 2,5
Michelin Alpin 6
 



2,3 2,1 2,3 2,4 2,2 3,1 2,2 1,5
Goodyear UltraGrip Performance +
 



2,5 2,5 2,5 2,2 2,5 3,0 2,2 2,5
4. Kleber Krisalp HP3
 


2,7 2,4 2,7 1,7 2,2 2,8 2,0 2,5
5. Bridgestone Blizzak LM005
 


3,0 1,9 1,6 2,8 2,4 3,3 2,0 3,0
6. Continental WinterContact TS 860
 



3,0 3,0 1,9 2,1 2,2 3,0 1,9 2,5
7. Nexen Winguard Sport 2
3,0 2,8 2,8 2,6 2,1 2,7 2,4 3,0
8. Vredestein Wintrac Pro
3,0 2,3 2,3 2,2 2,5 3,4 2,0 3,0
9. Esa+Tecar SuperGrip Pro
3,1 3,1 2,8 2,1 2,3 3,1 1,4 2,5
10. Sava Eskimo HP2
 



3,1 3,0 3,1 2,2 2,4 4,0 1,9 2,5
11. Fulda Kristall Control HP 2
 



3,2 3,2 3,0 2,4 2,5 3,7 1,8 2,5
12. Firestone Winterhawk 4
3,3 3,3 2,1 1,9 2,1 2,9 2,2 2,5
13. Nokian WR SnowProof
 



3,3 2,2 3,3 2,7 2,1 2,8 1,9 2,5
14. Pirelli Winter 210 SottoZero III
 



3,3 3,3 2,9 1,6 3,0 3,6 2,3 2,5
15. Toyo S944 Observe
3,3 2,5 3,3 2,9 2,1 3,4 2,4 3,0
16. Maxxis Premitra Snow WP6
3,4 2,1 2,3 3,4 2,8 3,4 2,2 3,0
17. Goodride Z507 Zuper Snow
5,5 3,8 3,3 5,5 3,1 3,8 2,1 3,5
18. Linglong Greenmax Winter
5,5 3,5 5,5 2,2 2,4 3,3 2,3 2,5

zdroj: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/225-50-r17/