Třetí letošní test od německého AutoBildu bychom mohli označit také jako test dvanácti zimních nízkoprofilových pneumatik pro sportovní vozy.
Do nízkoprofilových pneumatik řadíme všechny pneu s výškou bočního profilu 40 a méně. Tedy příkladem může být právě testovaný rozměr 225/40 R18. U těchto plášťů je boční profil 40 % z 225 milimetrů, což v přepočtu znamená "pouze" 90 mm. Výška bočního profilu má podstatný vliv na jízdní vlastnosti pneumatiky.
Jednoznačnou výhodou je díky tuhé bočnici zvýšená přilnavost a lepší ovladatelnost. Oproti tomu pneu s vyšším bočním profilem mají větší styčnou plochu s vozovkou a tím lépe zkracují brzdnou dráhu na mokrém i suchém povrchu. Hlavní nevýhodou je vyšší riziko defektu na děravých vozovkách nebo při najetí na ostřejší předměty. Při jízdě jsou hlučnější a cítíte více nerovnosti na vozovce. Hlavním důvodem, proč jsou nízkoprofilové pneu oblíbené je estetika. Kombinace krásných litých kol a nízkoprofilových pneumatik dodává autu sportovní nádech. Pojďme se podívat, které pneumatiky nabízejí bezpečnost a potěšení z jízdy v testovaném rozměru.
AutoBild otestoval všech dvanáct zimních pneu v klasických disciplínách: brzdná dráha, přilnavosti při jízdě na sněhu, mokré a suché vozovce. Dále proměřoval valivý odpor a komfort pneu. Závěrem testu se dá říci, že zimní pneumatiky jsou díky neustálému vývoji stále lepší a lepší, zejména na mokrých a suchých svazích. Prvních pět dezénů získalo hodnocení "příkladné", tedy pečeť schválení. Nabízejí působivý výkon a zajišťují bezpečnou jízdu v zimním období.
Pneumatika Blizzak LM005 od výrobce Bridgestone sbírá jedno ocenění za druhým téměř v každém testu, který letos vyšel. I nyní byla mezi testovanými dezény jasnou jedničkou. Ze silných stránek AutoBild uvádí sportovní, dynamickou ovladatelnost při jízdě na sněhu a mokrém povrchu. Precizní řízení a dobrá zpětná vazba, celkově výborné zimní vlastnosti. Jedinou slabinou je průměrný komfort, tím ale trpí většina nízkoprofilových pneu.
Vítěz z prémiového segmentu je všestrannou pneumatikou s vynikajícími zimními vlastnostmi. Cenově přijatelná pneu vzhledem k výbornému výkonu, který zajistí bezpečí při jízdě.
Novinka pro letošní zimní sezónu Hankook W330 Winter i*cept Evo 3 si hned zaslouží respekt a pochvalu od AutoBildu za dělené druhé místo společně s Michelin Pilot Alpin 5. Podobně jako vítěz, i druhý dezén má výborné jízdní vlastnosti na mokrých a zasněžených svazích. Může se také pochlubit špičkovou bezpečností při aquaplaningu. Pneumatika nabízí výborný poměr mezi výkonem a cenou.
Michelin Pilot Alpin 5 je bodově shodně druhý a uzavírá vítěznou trojici z dvanácti testovaných. Jedná se o zimní dezén s vysokou úrovní výkonu za všech povětrnostních podmínek. Při řízení se chová harmonicky a vyznačuje se nízkým valivým odporem. Michelin je známý tím, že veškeré úsilí při vývoji věnuje hlavně do výkonu s cílem být vždy první. Dle toho staví i cenovou politiku: "Kdo chce mít to nejlepší, musí si připlatit".
Dezén | Vybrat e-shop | Hodnocení AutoBild |
Sucho | Mokro | Sníh | |
---|---|---|---|---|---|---|
Bridgestone Blizzak LM005 | příkladné | 2 | 1- | 1- | ||
Hankook W330 Winter i*cept Evo 3 | příkladné | 2 | 1- | 2+ | ||
Michelin Pilot Alpin 5 | příkladné | 2+ | 2 | 1- | ||
4. | Goodyear UltraGrip Performance + | příkladné | 2 | 2+ | 2+ | |
4. | Vredestein Wintrac Pro | příkladné | 2 | 1- | 2 | |
6. | Falken EuroWinter HS01 | dobré | 2- | 2+ | 1- | |
7. | Continental WinterContact TS 850 P | dobré | 2 | 2 | 2+ | |
8. | BFGoodrich G-Force Winter 2 | uspokojivé | 2- | 2- | 1- | |
9. | Maxxis Premitra Snow WP6 | uspokojivé | 2 | 2- | 2 | |
10. | Pirelli Winter 210 SottoZero III | uspokojivé | 2- | 2- | 2- | |
11. | Toyo S944 Observe | uspokojivé | 2 | 3+ | 2 | |
12. | Kumho WP71 WinterCraft |
podmíněně doporučeno |
2- | 2+ | 3 |