Test zimních pneumatik 225/40 R18 AutoBild 2020

9.10.2020

Třetí letošní test od německého AutoBildu bychom mohli označit také jako test dvanácti zimních nízkoprofilových pneumatik pro sportovní vozy.


Do nízkoprofilových pneumatik řadíme všechny pneu s výškou bočního profilu 40 a méně. Tedy příkladem může být právě testovaný rozměr 225/40 R18. U těchto plášťů je boční profil 40 % z 225 milimetrů, což v přepočtu znamená "pouze" 90 mm. Výška bočního profilu má podstatný vliv na jízdní vlastnosti pneumatiky.


Výhody a nevýhody nízkoprofilových pneu


Jednoznačnou výhodou je díky tuhé bočnici zvýšená přilnavost a lepší ovladatelnost. Oproti tomu pneu s vyšším bočním profilem mají větší styčnou plochu s vozovkou a tím lépe zkracují brzdnou dráhu na mokrém i suchém povrchu. Hlavní nevýhodou je vyšší riziko defektu na děravých vozovkách nebo při najetí na ostřejší předměty. Při jízdě jsou hlučnější a cítíte více nerovnosti na vozovce. Hlavním důvodem, proč jsou nízkoprofilové pneu oblíbené je estetika. Kombinace krásných litých kol a nízkoprofilových pneumatik dodává autu sportovní nádech. Pojďme se podívat, které pneumatiky nabízejí bezpečnost a potěšení z jízdy v testovaném rozměru.


TOP 5 příkladných zimních pneumatik


AutoBild otestoval všech dvanáct zimních pneu v klasických disciplínách: brzdná dráha, přilnavosti při jízdě na sněhu, mokré a suché vozovce. Dále proměřoval valivý odpor a komfort pneu. Závěrem testu se dá říci, že zimní pneumatiky jsou díky neustálému vývoji stále lepší a lepší, zejména na mokrých a suchých svazích. Prvních pět dezénů získalo hodnocení "příkladné", tedy pečeť schválení. Nabízejí působivý výkon a zajišťují bezpečnou jízdu v zimním období.

Pneumatika Blizzak LM005 od výrobce Bridgestone sbírá jedno ocenění za druhým téměř v každém testu, který letos vyšel. I nyní byla mezi testovanými dezény jasnou jedničkou. Ze silných stránek AutoBild uvádí sportovní, dynamickou ovladatelnost při jízdě na sněhu a mokrém povrchu. Precizní řízení a dobrá zpětná vazba, celkově výborné zimní vlastnosti. Jedinou slabinou je průměrný komfort, tím ale trpí většina nízkoprofilových pneu.


Vítěz z prémiového segmentu je všestrannou pneumatikou s vynikajícími zimními vlastnostmi. Cenově přijatelná pneu vzhledem k výbornému výkonu, který zajistí bezpečí při jízdě.

Vybrat e-shop

Novinka pro letošní zimní sezónu Hankook W330 Winter i*cept Evo 3 si hned zaslouží respekt a pochvalu od AutoBildu za dělené druhé místo společně s Michelin Pilot Alpin 5. Podobně jako vítěz, i druhý dezén má výborné jízdní vlastnosti na mokrých a zasněžených svazích. Může se také pochlubit špičkovou bezpečností při aquaplaningu. Pneumatika nabízí výborný poměr mezi výkonem a cenou.

Vybrat e-shop

Michelin Pilot Alpin 5 je bodově shodně druhý a uzavírá vítěznou trojici z dvanácti testovaných. Jedná se o zimní dezén s vysokou úrovní výkonu za všech povětrnostních podmínek. Při řízení se chová harmonicky a vyznačuje se nízkým valivým odporem. Michelin je známý tím, že veškeré úsilí při vývoji věnuje hlavně do výkonu s cílem být vždy první. Dle toho staví i cenovou politiku: "Kdo chce mít to nejlepší, musí si připlatit".

Vybrat e-shop


Tabulka s výsledky testu


Dezén Vybrat e-shop Hodnocení
AutoBild
Sucho Mokro Sníh
Bridgestone Blizzak LM005
 



příkladné 2 1- 1-
Hankook W330 Winter i*cept Evo 3
 



příkladné 2 1- 2+
Michelin Pilot Alpin 5
 



příkladné 2+ 2 1-
4. Goodyear UltraGrip Performance +
 



příkladné 2 2+ 2+
4. Vredestein Wintrac Pro
 

příkladné 2 1- 2
6. Falken EuroWinter HS01
 



dobré 2- 2+ 1-
7. Continental WinterContact TS 850 P
 



dobré 2 2 2+
8. BFGoodrich G-Force Winter 2
 


uspokojivé 2- 2- 1-
9. Maxxis Premitra Snow WP6
uspokojivé 2 2- 2
10. Pirelli Winter 210 SottoZero III
 



uspokojivé 2- 2- 2-
11. Toyo S944 Observe
uspokojivé 2 3+ 2
12. Kumho WP71 WinterCraft
 


podmíněně
doporučeno
2- 2+ 3

zdroj: https://www.autobild.de/artikel/winterreifen-test-2020-225-40-r-18-18424775.html