Po první vyřazovací části z 50 dezénů v testu brzdné dráhy letních pneumatik vzešlo 20 nejlepších (v součtu brzdných drah). Nyní AutoBild těchto dvacet pneumatik podrobně otestoval podle klasických disciplín. Brzdnou dráhu již zvládli, ale jak si poradí s dalšími testy na aquaplaning, handling - manipulaci na mokrých a suchých svazích?
Mimo výše zmíněné disciplíny AutoBild také testoval tzv. ekonomičnost pneumatiky. Pro kontrolu nákladů měří valivý odpor a dosažitelný počet najetých kilometrů. Valivý odpor má přímý dopad na spotřebu paliva. Pokud porovnáte cenu pneumatiky s ujetými kilometry, můžete zjistit, zda jsou pneumatiky hospodárné. Vítězové testu Continental PremiumContact 6 a Goodyear Eagle F1 se řadí mezi dražší a dle AutoBildu se při jejich výborném nájezdu jistě vyplatí obout. Zatímco Michelin Pilot Sport 4 je v tomto poměru cena za pneu vs. nájezd na posledním místě.
První kolo testu je o brzdných drahách. Brzdění od 80 km/h na mokré a od 100 km/h na suché vozovce. Zavedené dražší značky obhajují svoji cenu. Bridgestone ovládl brzdnou zkoušku na mokru s nejkratší dráhou 28,7 metrů oproti nejhoršímu výsledku od značky King Meiler s hrozivými 43,2 metry. Nejlépe si na suchu vedl Michelin. Ze 100 km/h stojí po 32,1 metrech oproti nejhoršímu výsledku od King Meiler se 41 metry. Některé levné značky například Zeetex a Maxxis mile překvapí. Špatný výsledek prémiového výrobce Pirelli je naproti tomu zklamáním, jeho stárnoucí model PZero končí až na 25. místě.
Vítěz celého testu Continental PremiumContact 6 nese od AutoBildu označení "příkladný" společně s dalšími šesti pneumatikami. To co ho ovšem odděluje od ostatních jsou jeho silné stránky, především vyvážené jízdní chování na vysoké úrovni. Dynamické chování s precizním řízením a krátké brzdné dráhy (v první části testu celkové čtvrté místo z 50 testovaných).
Vítěz nejen celkového testu, ale také i tzv. "ekologický vítěz" s velmi vysokým nájezdem a tedy výbornou hospodárností. Vyšší cenu pneu vyváží optimální a všestranný výkon bezpečné pneumatiky.
AutoBild udělil pneumatice Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 stejné hodnocení jako vítězi a to "příkladný". Sportovně zaměřený dezén má přednosti v dynamicky jízdních vlastnostech na suchém i mokrém povrchu. Přesné zatáčení a krátké brzdné dráhy. Dobrý poměr mezi nájezdem pneu a přijatelnou cenou za výkon a bezpečí pro každého řidiče.
Vítěz v testu brzdných drah Michelin Pilot Sport 4 je jediný dezén, který zůstal na pomyslném stupni vítězů. Nokian PowerProof byl z druhého místa odsunut na osmé místo a Bridgestone Potenza S001 z třetí pozice až na jedenáctou příčku v tomto testu. Michelin Pilot Sport 4 vyniká, mimo nejkratší brzdné dráhy, precizním řízením a dynamikou jízdy. Aquaplaning spolehlivě a bezpečně zvládá a jediná slabší stránka v porovnání s vítězi testu je vyšší cena.
Dezén | Vybrat e-shop | Hodnocení AutoBild |
Sucho | Mokro | Provozní náklady |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Continental PremiumContact 6 | příkladné | 1- | 2+ | 1 | ||
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 | příkladné | 2+ | 1- | 1 | ||
Michelin Pilot Sport 4 | příkladné | 1- | 1- | 2- | ||
4. | Vredestein Ultrac Vorti | příkladné | 1- | 2+ | 2 | |
5. | Apollo Aspire XP | příkladné | 2+ | 2+ | 2+ | |
6. | Nexen N'Fera Sport | příkladné | 1- | 2 | 2- | |
7. | Falken Azenis FK510 | příkladné | 2 | 2 | 1- | |
8. | Nokian PowerProof | dobré | 2+ | 1- | 2- | |
9. | Firestone Roadhawk | dobré | 2 | 2+ | 2- | |
10. | Fulda SportControl 2 | dobré | 2+ | 2 | 2- | |
11. | Bridgestone Potenza S001 | uspokojivé | 2+ | 1 | 3+ | |
12. | Hankook K127 Ventus S1 Evo 3 | uspokojivé | 2+ | 2+ | 3+ | |
13. | Laufenn S Fit EQ LK01 | uspokojivé | 2+ | 2- | 2- | |
14. | Dunlop SP Sport Maxx RT 2 | uspokojivé | 2 | 2- | 2 | |
15. | Kleber Dynaxer UHP | uspokojivé | 2 | 3+ | 2 | |
16. | Uniroyal RainSport 3 | uspokojivé | 2- | 3+ | 2+ | |
17. | Kumho PS71 |
podmíněně doporučeno |
2 | 1 | 3- | |
18. | Maxxis Victra Sport 5 VS5 |
podmíněně doporučeno |
2+ | 2 | 3- | |
19. | Toyo Proxes Sport |
podmíněně doporučeno |
2 | 2 | 3- | |
20. | Zeetex HP2000 VFM |
podmíněně doporučeno |
2- | 2- | 3+ |