Netradiční srovnání letních pneu přináší v roce 2020 redaktoři magazínu AutoBild, kteří prověřili rovnou dva rozměry 245/35 R19 a 265/35 R19. Test je navíc unikátní i výškou testovaných dezénů, které spadají do kategorie nízkoprofilovek. Proto je ocení hlavně vášniví milovníci sportovní jízdy a elegantního designu. A rozhodně je z čeho vybírat!
Komisaři k testování 9 modelů na závodním okruhu vybrali sportovní vůz Mercedes-Benz C 63 AMG. V disciplínách na mokru a suchu si nejhůře vede pneu Nankang Noble Sport NS-20, která absolutně selhává při brzdění. Body si nepřipisuje ani za stabilitu a reakce při řízení, ve kterých by sportovní guma měla vynikat. Pomyslný hřebíček do rakve pak čínský dezén získává za vysokou spotřebu paliva, což jej posílá na poslední místo.
Na dezény Continental slyšíme v nezávislých testech roku 2020 zatím jen samou chválu. Letos je to již počtvrté, co se německá značka umístila na stupínku vítězů. Perfektní odezva při řízení, krátká brzdná dráha na suchu, vysoká stabilita v zatáčkách na mokru, špičková ochrana proti aquaplaningu. To jsou jízdní vlastnosti, které nároční řidiči očekávají od pneumatik. A model SportContact 6 jim to dopřává na 100 %.
Zlatá a stříbrná medaile tentokrát patří společně s Continentalem i pneumatice Michelin Pilot Sport 4. A nás to rozhodně nepřekvapuje. Francouzský model v roce 2020 předvádí, v čem spočívá jeho silná stránka. Stejně jako v testu brzdné dráhy 245/45 R18 Auto Bild 2020 vyniká nejkratší brzdnou dráhou. Navíc tomu přidává nejlepší bodování za fantastické vlastnosti na suchém i mokrém asfaltu. Za sportovní plášť si sice připlatíte, co ale také čekat, když dominuje silnici ve všech disciplínách.
Premiéry v testu se dočkala novinka roku 2019 Goodyear Eagle F1 SuperSport, která si za výjimečné chování v zatáčkách vysloužila bronzovou medaili. Krátká brzdná dráha na suchu i mokru, perfektní stabilita ve vysokých rychlostech a maximální komfort při jízdě. To jsou zkrátka jízdní vlastnosti, které ocení každý milovník divoké jízdy.
Velkým překvapením byla pro komisaře pneumatika střední třídy Hankook K117 Ventus S1 Evo 2, která přináší řidičům perfektní poměr mezi cenou a výkonem. Plášť si totiž vede dobře v disciplínách na suchu i mokru, drží v zatáčkách a šetří palivo. A pořizovací náklady? Klidně i o 1 000 Kč za kus méně než u Michelinu. Za nás jasná výhoda pro ekonomicky smýšlející řidiče, kterým ale záleží i na bezpečí.
Posledním kandidátem na přezutí v roce 2020 je za nás pneu Vredestein Ultrac Vorti, která stejně jako Hankook vyniká slušným poměrem mezi cenou a výkonem. Model jezdí bezpečně na suchu a rychle odvádí vodu. Navíc brzdí na výbornou. Pláště střední třídy za dostupnou cenu jsou zkrátka atraktivní a my jsme zvědaví, co předvedou v testech nejčastějších rozměrů.
Dezén | Vybrat e-shop | Hodnocení AutoBild |
Sucho | Mokro | |
---|---|---|---|---|---|
Continental SportContact 6 | příkladné | 1- | 2+ | ||
Michelin Pilot Sport 4 | příkladné | 1- | 2+ | ||
Goodyear Eagle F1 SuperSport | dobré | 2 | 2+ | ||
4. | Hankook K117 Ventus S1 Evo 2 | dobré | 2 | 2 | |
4. | Vredestein Ultrac Vorti | dobré | 2 | 2 | |
6. | Falken Azenis FK510 | uspokojivé | 2- | 1- | |
7. | Yokohama V105 Advan Sport | uspokojivé | 2 | 2- | |
8. | Toyo Proxes Sport | uspokojivé | 2- | 2- | |
9. | Nankang Noble Sport NS-20 | nedoporučeno | 3- | 4+ |