Další test roku 2020 přináší redaktoři oblíbeného autoklubu ADAC. Podrobnému měření se tentokrát nevyhlo 16 značek v rozměru 225/40 R18, které navíc spadají do kategorie modelů UHP (Ultra High Performance). Nejvyšší možný výkon však předvádí jen 4 pneumatiky. Vítězství v jízdě na mokru navíc náleží pneu na 12. místě.
Vysoce výkonné pneu UHP musí obstát hned v několika disciplínách. Kromě nejdůležitějších jako jsou chování na suchu a mokru, brzdná dráha, přilnavost a opotřebení, komisaři měří i hlučnost, kilometrový nájezd a spotřebu paliva. K testování 16 pneumatik tentokrát použili vůz VW Golf GTI. Rozměr 225/40 R18 často potkáte i na velmi oblíbené Škodě Octavii.
V jízdě na mokru jen o bod za vítězným Continentalem, v disciplínách na suchu bez konkurence. Takhle jezdí fantastický dezén Pirelli PZero, který spatřil světlo světa v roce 2014. A jak je vidno, ani s léty neztrácí na své kvalitě. 12. příčka mu náleží kvůli vysoké spotřebě paliva a nájezdu jen 25 500 km.
Pro pneu Continental PremiumContact 6 je to na začátku roku 2020 již druhá zlatá medaile z nezávislého testu. A zaslouženě. Plášť vyniká ve všech disciplínách, které jsou pro bezpečnou jízdu zásadní. Mimořádně krátká brzdná dráha, perfektní ochrana proti aquaplaningu, nízká spotřeba paliva i vysoký kilometrový výkon. To jsou zkrátka vyvážené jízdní vlastnosti, které vám model německé kvality PremiumContact 6 přináší již od roku 2017.
Ačkoliv model Pilot Sport 4 dosáhl stejného hodnocení jako Continental, totožné chování na silnici od něj rozhodně nečekejte. Francouzský Michelin sází hlavně na sportovní jízdu, což se výrazně projevuje v zatáčkách, bezchybnou ovladatelností a perfektní přilnavosti na suchu. Plášť navíc dosáhl v testu nejnižší spotřeby paliva.
Dezén GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 opět boduje v dalším testu. Lepší reakce při řízení a ovladatelnost na suchu než u vítězného Continentalu a Michelinu, nejvyšší kilometrový nájezd a velmi krátká brzdná dráha. Na novinku z roku 2019 se řidiči zkrátka mohou spolehnout v každé situaci.
Velkým překvapením testů pneu v roce 2020 jsou rozhodně modely Maxxis, které předvádí velmi vyváženou jízdu na suché i mokré silnici. V Auto Zeitungu 225/50 R17 získal dezén Maxxis Premitra HP5 4. místo, v ADACu 235/55 R17 dokonce 3. příčku. A jde vidět, že i Maxxis Victra Sport 5 si své místo na výsluní rozhodně najde. Značka je navíc atraktivní i svoji cenou.
Dezén | Vybrat e-shop | Hodnocení ADAC |
Sucho
(20 %) |
Mokro
(40 %) |
Hluk
(10 %) |
Spotřeba
(10 %) |
Opotřebení
(20 %) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Continental PremiumContact 6 | 2,1 | 2,4 | 1,7 | 3,6 | 2,1 | 2,0 | ||
Michelin Pilot Sport 4 | 2,1 | 1,9 | 2,0 | 2,9 | 1,9 | 2,0 | ||
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 | 2,2 | 1,7 | 2,3 | 3,1 | 1,9 | 2,0 | ||
4. | Maxxis Victra Sport 5 VS5 | 2,2 | 2,0 | 2,2 | 2,8 | 2,4 | 2,0 | |
5. | Nexen N'Fera Sport | 2,6 | 2,2 | 2,6 | 3,1 | 1,9 | 2,0 | |
6. | Sava Intensa UHP 2 | 2,7 | 1,8 | 2,7 | 3,1 | 1,6 | 2,0 | |
7. | Vredestein Ultrac Vorti | 2,7 | 2,5 | 2,7 | 2,9 | 2,4 | 2,0 | |
8. | Falken Azenis FK510 | 2,9 | 2,9 | 2,4 | 3,0 | 2,0 | 2,0 | |
9. | Bridgestone Potenza S001 | 3,0 | 1,7 | 3,0 | 3,5 | 2,1 | 2,5 | |
10. | Kumho PS71 | 3,0 | 2,4 | 2,3 | 3,3 | 2,0 | 3,0 | |
11. | Nokian PowerProof | 3,0 | 2,4 | 2,4 | 2,8 | 2,0 | 3,0 | |
12. | Pirelli PZero | 3,0 | 1,3 | 1,8 | 2,9 | 2,7 | 3,0 | |
13. | Toyo Proxes Sport | 3,0 | 2,0 | 2,8 | 2,9 | 2,0 | 3,0 | |
14. | Hankook K127 Ventus S1 Evo 3 | 3,1 | 2,0 | 3,1 | 3,4 | 1,8 | 2,5 | |
15. | Cooper Zeon CS-Sport | 3,3 | 2,0 | 3,3 | 3,2 | 2,5 | 2,0 | |
16. | Rotalla RU01 | 3,6 | 2,9 | 3,6 | 2,8 | 1,6 | 2,0 |