Test letních pneumatik 215/60 R17 ACE 2017

6.3.2017

Redakce magazínu ACE vybrala jedenáct dezénů na letní test s velmi náročnými požadavky, které SUV pneumatiky vyžadují. Všechny pneu musí prokázat, jak si s takovými nároky poradí, aby je mohli řidiči s klidem používat v běžném provozu. V rozměru 215/60 R17 vítězí s přehledem Continental PremiumContact 5, který jako jediný nese označení "velmi doporučeno". Poslední příčku překvapivě obsadil Michelin Latitude Tour HP s označením "podmíněně doporučeno".


Jak probíhalo testování


Jako testovací vůz byl vybrán Opel Mokka. Celý test proběhl ve Francii na zkušební trati Mireval.


Mezi testovací disciplíny patří:

  • Měření brzdné dráhy za mokra (z 80 km/h do klidového stavu) a brzdná dráha v suchých podmínkách (ze 100 km/h do klidového stavu).
  • Aquaplaning vč. příčného aquaplaningu (při výšce vody 7 mm).
  • Manipulace za mokra i za sucha (vždy jde o subjektivní vyhodnocení chování pneumatik při řízení).
  • Vnější hluk (valení při 80 km/h v db).
  • Valivý odpor (zkouška stroje při zatížení 5 886 Newtonů a tlak vzduchu 2,1 bar).
  • Průměrná prodejní cena v únoru 2017.

Continental si výborným výkonem zasloužil první místo. Jediný dezén se známkou "velmi doporučeno". Především výkony na mokru, nejlepší brzdná dráha (i na suchu), výborný handling i aquaplaning vynesly dezén PremiumContact 5 na vrchol celého testu. I v ostatních disciplínách si vedl výborně. Zajímavostí může být také porovnání hmotnosti SUV pneumatik. Ta se navyšuje kvůli nutnému zesílení a schopnosti unést váhu robustních vozů. První Continental se drží velmi slušně s váhou jedné pneumatiky na 9,1 kg oproti poslednímu Michelinu s 12,2 kg.


Společnost Continental se již mnoho let soustředí na snižování brzdných vzdáleností jak na mokrém, tak i suchém povrchu. Pomocí PremiumContact 5 sklízí vavříny v rozměru SUV.

Vybrat e-shop

I druhý zástupce prémiového segmentu Goodyear EfficientGrip Performance si výborně vedl v obou disciplínách brzdění na mokru i suchu. Na první Continental ztrácí v ostatních testech jen minimálním rozdílem. V handlingu na suchu je dokonce o bod lepší. Goodyear i Conti otiskly do svých pneu to nejlepší, co dnešní technologie nabízí za poměrně slušnou cenu. Nestojí sice polovinu jako asijský výrobce Sunny, ale dle testu zajistí vašemu vozu a vám příjemný komfort a především bezpečnou jízdu.

Vybrat e-shop

Falken Ziex ZE914 získal třetí místo. Bodově je na tom stejně jako čtvrtý Hankook K125 Ventus Prime 3. O pořadí rozhodl výkon v brzdné dráze na mokru, kde Falken předčil Hankook. Na první Continental již ztrácí v brzdných drahách cenné body. Co ztrácí na testovací dráze, vyrovnává na prodejním pultu. Dostáváme se tedy na dezén s nejlepším poměrem výkon vs cena.

Vybrat e-shop


Tabulka s výsledky testu


(100 % - 90 % z maxima), ( 89 % - 80 % z maxima), (79 % - 70 % z maxima), (69 % - 60 % z maxima), (pod 60 % z maxima)

Dezén Vybrat e-shop Hodnocení
ACE
Sucho
(60 b.)
Mokro
(80 b.)
Hluk
(30 b.)
Spotřeba
(20 b.)
Continental PremiumContact 5
153 50 68 22 13
Goodyear EfficientGrip Performance
 


148 50 62 23 13
Falken Ziex ZE914 Ecorun
144 47 59 23 15
4. Hankook K125 Ventus Prime 3
 



144 47 57 25 15
5. Nokian Line
141 44 61 21 15
6. Vredestein Sportrac 5
137 47 54 22 14
7. Nankang Greensport ECO 2
133 42 52 22 17
8. Cooper Zeon 4xS Sport
132 48 47 22 15
9. Sunny SH220
129 38 47 24 20
10. Toyo Proxes CF2
 

127 44 42 26 15
11. Michelin Latitude Tour HP
124 37 53 23 11

zdroj: https://www.ace.de/nc/ratgeber/fahrberichte/fahrberichte-artikel/artikel/sommerreifentest-21560-r17/