Jako ve škole - za čtyři! Právě takové hodnocení si celoroční pneu Continental AllSeasonContact odnesla z nejnovějšího testu německého magazínu ADAC. Ten se zaměřil na rozměr 235/55 R17 vhodný pro SUVéčka a střední dodávky. Jak je možné, že známka "dostatečně" stačila Continentalu na zlatou medaili?
Komisaři si pro testování vybrali vůz Ford Kuga, na který obuli postupně 7 celoročních modelů. Čekala je ale jízda jako na horské dráze. Dezény, které brzdily slušně na sněhu, se neosvědčily na rozpáleném asfaltu a obráceně. Na suché silnici brzdí nejlépe Michelin CrossClimate+ s 43,5 m (při rychlosti 100 km/h). Průměrný letní dezén přitom zastaví už po 37 metrech. Nokian WeatherProof dokonce potřebuje délku 48,2 m. Na sněhu je přitom ale jen o 1,5 m horší než průměrná zimní pneumatika. Výsledky testu tak přináší jasné poselství. Celoroční pláště jsou v rozměru 235/55 R17 stále jen kompromisem mezi zimním a letním obutím.
Ochrana proti aquaplaningu a brzdění na ledu jsou jedny z disciplín, ve kterých si pneu Continental AllSeasonContact vede poměrně dobře. Za nízkou spotřebu paliva a dlouhou životnost jí dokonce komisaři hodnotí známkou 1,5. Rozdíl ale nastává na rozpáleném letním asfaltu. Právě zde se totiž projevují nedostatky celoroční směsi. Extrémně nízké či vysoké teploty jí zkrátka příliš nesvědčí. Na suchu tak při 100 kilometrové rychlosti zastaví o 9 metrů dál než průměrný letní dezén. Pro představu - šířka přechodu je přibližně 3 m.
Vysoký kilometrový nájezd u pneumatik značky Goodyear se pomalu stává standardem. Jinak tomu není ani u celoroční pneu Goodyear Vector 4Seasons 2, kterou komisaři hodnotí v této disciplíně známkou 1. Řidiči navíc ocení i uspokojivou spotřebu paliva. Stejně jako konkurence má však dezén slabší výkon na suchu. Výrobci zkrátka zapomněli, že celoroční pláště obují hlavně řidiči, kteří žijí v mírných podnebných pásech. Právě pro ně jsou totiž určené.
Vítězem testu se za nás stává francouzská pneu Michelin CrossClimate+ hned ze 3 důvodů. Velmi vysoký kilometrový nájezd (známka 0,6). Stejné jízdní vlastnosti do úplného opotřebení - s ubývající hloubkou dezénu se drážky rozšiřují. A nakonec uspokojivé jízdní vlastnosti na suchu a mokru. Právě to jsou podmínky, se kterými se čeští řidiči setkávají po celý rok nejčastěji.
Dezén | Vybrat e-shop | Hodnocení ADAC |
Sucho
(15 %) |
Mokro
(30 %) |
Sníh
(20 %) |
Led
(10 %) |
Hluk
(5 %) |
Spotřeba
(10 %) |
Opotřebení
(10 %) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Continental AllSeasonContact | 3,6 | 3,6 | 2,6 | 3,0 | 2,4 | 3,0 | 1,5 | 1,5 | ||
Goodyear Vector 4Seasons 2 | 3,8 | 3,8 | 2,6 | 3,6 | 2,4 | 2,8 | 1,9 | 1,0 | ||
Michelin CrossClimate+ | 3,9 | 2,6 | 2,7 | 3,9 | 2,4 | 3,0 | 2,0 | 0,6 | ||
4. | Nokian WeatherProof | 3,9 | 3,9 | 2,9 | 3,0 | 2,7 | 3,4 | 2,4 | 2,0 | |
5. | Uniroyal AllSeasonExpert 2 | 4,3 | 4,3 | 2,7 | 3,0 | 2,4 | 2,7 | 2,2 | 1,0 | |
6. | Vredestein Quatrac Pro | 5,2 | 4,3 | 2,6 | 5,2 | 2,7 | 2,7 | 2,5 | 1,0 | |
7. | Bridgestone Weather Control A005 Evo | 5,4 | 2,6 | 2,0 | 5,4 | 2,4 | 2,9 | 1,9 | 2,0 |