Test celoročních pneumatik 225/45 R17 AutoBild 2019

4.10.2019

Do letošního testu celoročních pneumatik vybral AutoBild hned 31 dezénů různých výrobců v rozměru 225/45 R17, jedná se o jeden z nejprodávanějších rozměrů pro střední třídu vozů. Z celkového množství vzešla TOP desítka dezénů a my si ukážeme, které jsou pro vás vhodné a o které se raději nezajímat.


Až 15 metrů rozdíl v brzdné dráze na mokré vozovce


První kolo brzdných zkoušek na mokrém a suchém podkladu oddělilo kvalitu od propadáků. Nejlepší pneumatiky v testovacím poli měly brzdnou dráhu menší než 90 metrů. Naopak ty nejhorší více než 100 metrů. Rozdíl v kvalitě je poznat při srovnání mezi nejlepší a nejhorší pneumatikou při mokrém brzdění. Zde dosáhl Bridgestone Weather Control A005 nejkratší brzdné dráhy, z rychlosti 100 km/h zastaví po 46,3 metrech. Naproti tomu propadák značky King Meiler s dezénem All Season Tact AS1 vyžaduje 62,2 metrů - tedy o 15 metrů navíc.


V posledním kole se testuje pouze prvních deset pneumatik


Do hlavního testu prošlo pouze deset pneumatik s nejkratší brzdnou dráhou. Nejdůležitější zkušební disciplíny jsou testy na mokrých i suchých površích a samozřejmě také testy na sněhu a ledu. Test opotřebení pneu, který je také pro řidiče zásadní, je řešen inženýry IFV (společnost pro řidičské testy). Tato zkouška opotřebení se provádí na vzdálenost 12 000 kilometrů. Pojďme si ukázat to nejlepší z testu.

Celkově nejlepšího výsledku, tedy označení "příkladný", dosáhl dezén CrossClimate+. Pneumatika od značky Michelin si poradila velmi dobře v testu na mokrém, suchém i zasněženém povrchu. Zároveň je nejlépe hodnocená, co se nájezdu týče - v testu opotřebení získala nejlepší známku. Ostatně se Michelin již dlouhodobě snaží získat řidiče na svoji stranu na základě tvrzení, že jejich pneumatiky jsou z dlouhodobého hlediska stálé, tzn. bez vlivu zmenšující se výšky dezénu na vlastnosti pneumatiky a vysoký nájezd.


Michelin potvrzuje, že to co trvdí, umí také převést do praxe. CrossClimate+ je výbornou volbou z hlediska bezpečnosti i kilometrového nájezdu. Sice si oproti konkurenci připlatíte, ale budete mít pneumatiky, které vás nezklamou na sněhu, v dešti ani na rozpáleném slunci.

Vybrat e-shop

Druhou příčku a rovněž označení "příkladný" získala značka Vredestein s celoročním dezénem Quatrac Pro. Pneumatika získala výborné hodnocení ve všech disciplínách s menším výkyvem u jízdy na mokrém povrchu. Samotný výrobce dodává, že tento dezén je určen jak pro osobní střední třídu vozů, tak pro sportovní auta včetně SUV.


Dezén Vredestein Quatrac Pro slibuje výborný výkon za přijatelnou cenu. První celoroční pneumatika zaměřená především na segment UHP (Ultra High Performance) a pyšnící se italským designem.

Vybrat e-shop

Již podruhé získal Goodyear Vector 4Seasons 2 v testu celoročních pneumatik třetí příčku a pneumatika prokázala, že i rozměr 225/45 R17, stejně tak jako 175/65 R14 z testu v roce 2018, patří mezi to nejlepší, co celoroční pneumatiky mohou nabídnout. V souhrnném výsledku je tento dezén označen jako "dobrý", tedy v součtu má o něco horší vlastnosti než první dvě pneumatiky, což způsobila hlavně ztráta bodů při jízdě na suché trati.


Vector 4Seasons 2 je výborná celoroční pneumatika s inovativní technologií Weather Reactive, která dodává skvělé jízdní vlastnosti po celý rok. Delší kilometrový nájezd řadí pneumatiku do kategorie "šetrné k životnímu prostředí".

Vybrat e-shop


Tabulka s výsledky testu


Dezén Vybrat e-shop Hodnocení
AutoBild
Sucho Mokro Sníh Provozní
náklady
Michelin CrossClimate+
 


příkladné 2+ 2 2+ 1
Vredestein Quatrac Pro
příkladné 2 2+ 1- 2-
Goodyear Vector 4Seasons 2
 


dobré 2- 2 1- 1-
4. Continental AllSeasonContact
 



dobré 2- 2 2+ 1-
5. Hankook H750 Kinergy 4S 2
 


dobré 2 2- 1- 2
6. Nexen N'Blue 4 Season
 



dobré 2 2- 2 2+
7. Maxxis Premitra All Season AP 3
dobré 2+ 2- 2 2-
8. Kumho HA31 Solus 4S
uspokojivé 3+ 2- 2 2+
9. Bridgestone Weather Control A005 Evo
 


uspokojivé 2+ 2 3+ 3
10. Cooper Discoverer All Season
nedoporučeno 2- 3 2- 2-

zdroj: https://www.autobild.de/artikel/ganzjahresreifen-test-2019-225-45-r-17-15674163.html