Test deseti celoročních pneumatik a porovnání vůči jedné čistě zimní pneumatice bude odpovědí na otázku. Zda jsou celoroční pneu skutečně vhodné alespoň jako alternativa nebo zcela výkonem zastoupí klasické zimní pneumatiky.
Referenční čistě zimní pneumatikou, se kterou se výsledky celoročních pneu srovnávají, je Continental WinterContact TS 860 (výherce řady zimních testů pneumatik). Všechny testované pneumatiky byly zakoupeny anonymně, aby se předešlo vlivu ze strany jednotlivých hráčů v odvětví.
Testované celoroční dezény dosahují v jednotlivých disciplínách velmi dobrých výsledků a někdy mohou dokonce konkurovat nejlepším zimním pneumatikám. V součtu všech vlastností se ale ukazují jako kompromisní řešení. Dobrá celoroční pneumatika může být více než jen nouzové řešení a zajistí bezpečnou dopravu i během zimy. Doporučit lze pro ty, kteří obvykle jezdí na krátké vzdálenosti mimo horské oblasti a chtějí si ušetřit sezónní výměnu a související náklady.
Celkový vítěz testu Michelin CrossClimate+ ukazuje nejpřesvědčivější výkony mezi testovanými dezény. Na sněhu má dobrý výkon při jízdě na rovince, ale slabý při zatáčení. Na mokré vozovce je velmi vyvážený a nemá problémy s rychlou jízdou. I při otáčení a v zatáčkách se chová stabilně a bezpečně. Na suchu zaznamenal nejkratší brzdnou dráhu.
Z testu vyšel Goodyear Vector 4Seasons 2 jako dvojka. Ovšem hned musíme dodat, že na sněhu měl lepší výsledky, především vysokou trakci, než testovaná čistě zimní pneu od Conti. Také na mokru byl nejlepší v brzdné dráze s výbornou přilnavostí. Na suchém povrchu trpí delší brzdnou dráhou, těžší otáčení, ale nízký valivý odpor.
Třetí BFGoodrich G-Grip All Season 2 ukazuje sílu koncernu Michelin, pod který spadá a ze kterého čerpá technologické know-how. Není tedy náhodou, že výsledky z testu jsou velmi podobné dezénu CrossClimate+ a liší se spíše z hlediska vyladění, kdy G-Grip All Season 2 trpí celkově menší přilnavostí. Na sněhu je vedení i brzdná dráha dobrá, horší je reakce na změnu směru a zpětná vazba. Na mokru zvládá aquaplaning bez změny reakce při řízení. I na suchém povrchu je vysoce stabilní. Chování je spontánní s bezpečným držením vozovky a velmi nízkým valivým odporem.
Dezén | Vybrat e-shop | Hodnocení AutoZeitung |
Sucho
(150 b.) |
Mokro
(150 b.) |
Sníh
(150 b.) |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Michelin CrossClimate+ | 358 | 138 | 124 | 96 | ||
Goodyear Vector 4Seasons 2 | 354 | 110 | 118 | 126 | ||
BFGoodrich G-Grip All Season 2 | 345 | 111 | 123 | 111 | ||
4. | Nokian WeatherProof | 337 | 108 | 95 | 134 | |
5. | Uniroyal AllSeasonExpert 2 | 321 | 95 | 103 | 123 | |
6. | Vredestein Quatrac 5 | 302 | 116 | 98 | 88 | |
7. | Falken EuroAll Season AS200 | 284 | 82 | 112 | 90 | |
8. | Pirelli Cinturato All Season Plus | 281 | 104 | 110 | 67 | |
9. | Hankook H750 Kinergy 4S 2 | 278 | 111 | 85 | 82 | |
10. | Toyo Celsius | 270 | 103 | 79 | 88 |